UA 120421 Uskoon Lontoon alfassa, kutsu työhön, johdatus ja uskosta maksettava hinta (Mari Turunen) - a podcast by Kansan Raamattuseura

from 2021-04-13T11:11:12

:: ::

Tässä uskon askeleita ohjelmassa saat tutustua Lähetysyhdistys Kylväjän viestintäpäällikköön Mari Turuseen kolmen keskustelun verran. Mikko Matikaisen kanssa käymissään keskusteluissa Mari avaa taustojaan, ajatteluaan ja uskon löytymistä Lontoossa. Jeesus antoi samassa kutsun tehdä Jumalan valtakunnan työtä päätoimisesti. Kun Herra kutsuu, niin hän johdattaa. Tähän kietoutuu yllättävällä tavalla edellisten sukupolvien esirukous. Usko on ihmisiä jakava asia. Toimittajana ollessaan Mari perehtyi tähän. Kuultavissa on kokonaisvaltaisesti koskettava ja syvälle kuljettava ohjelma.
Ohjelman ensimmäisessä osuudessa Mari Turunen kertoo sisäisestä kaipauksestaan lähteä pikku kylästä maailmalle. Niinpä Mari oli Lontoossa tarjoilijana ja näki paljon kodittomia. Siksi hän marssi paikalliseen seurakuntaan puhumaan tästä. Hän pääsi hommiin ja sai kutsun Alfa-kurssille, jolle hän osallistui kohteliaisuudesta ja jäi koukkuun heti ensimmäisellä kerralla, kun aiheena oli ”Kuka Jeesus on?” Alfan jälkeen Mari sanoi Jeesukselle kyllä ja sai heti Jeesukselta kutsun tulla hommiin.Ohjelman toisessa osuudessa Mari Turunen kertoo käyneensä Ryttylässä Raamattukoulua. Siellä hän koki riittämättömyyttä uskovien perheiden lasten rinnalla, kun kaikki oli pystymetsästä uskoon tulleelle niin uutta. Kävi ilmi, että Marin isoäiti Maire oli rukoillut ennen kuolemaansa 25. vuotiaana lastensa ja tulevien sukupolvien puolesta, kun itse ei voinut enää mitään tehdä. Tuo rukous on saanut vastauksensa ja kutsuu meitä rukoilemaan samalla tavalla. Maria Jumala on johdattanut toimittajaksi Uusitie lehteen ja sitten Lähetysyhdistys Kylväjän viestintäpäälliköksi. Jokainen tehtävä on ollut juuri sopiva siihen aikaan, kun Mari on sitä hoitanut ja antanut eväät seuraavaan. Johdatus on näyttänyt kirkkaalta, mutta vasta kun on katsonut taakse.
Ohjelman kolmannessa osuudessa puhumme Mari Turusen kirjan ”Kääntyneet – ex muslimien kohtaama painostus Suomessa” pohjalta uskosta maksettavasta hinnasta. Kirja paljastaa sellaisen alakulttuurin, jota emme haluaisi nähdä, mutta joka on totta. Kristityiksi kääntyneet tarvitsevat tukea, yhteyttä ja turvaa, kun suku hylkää ja eteen voi avautua uhkaavia tilanteita. Jokainen kristitty voi kohdata tuhahtelua, vaikenemista ja vähättelyä uskon takia. Voi olla, että hänet sivuutetaan, kun erilaisia tehtäviä täytetään. Silti on niin, että elämänsä kriisien keskellä ihmiset hakeutuvat niiden luokse, joilla on sisäinen rauha ja avautuvat. Joskus näin käy siivouskomerossa, kuten Mari kertoo. Meidän ei tule hävetä evankeliumia, vaan olla lujasti Kristuksessa. Kuunneltavissa on siis erittäin mielenkiitoinen ohjelma.Uskon askeleita ohjelmissa rukoillaan esiin nousevien asioiden puolesta ja annetaan rohkaisua kristityn arkeen. Ohjelman lopuksi annetaan virkkeitä ja ajatuksia, joita voi soveltaa omaan elämäänsä. Ne löytyvät myös uskon askeleita Facebook-seinältä. Toimittajana on Kansan Raamattuseuran reissupastori Mikko Matikainen. KRS koulutustiimin tekemiä haastatteluja työstää ohjelmaa varten Jussi Pyysalo. Uskon askeleita ohjelman tuottavat yhteistyössä Kristityt yhdessä ry ja Kansan Raamattuseura.

Further episodes of KRS:

Further podcasts by Kansan Raamattuseura

Website of Kansan Raamattuseura