UA 14.10.2019 ”Näkökulmia; rukous, parantuminen ja henkivalloista vapautuminen” (Karonen ja ”Suvi”) - a podcast by Kansan Raamattuseura

from 2019-10-16T10:32:20

:: ::

Ohjelman ensimmäisessä osassa Kansan Raamattuseuran kouluttaja Virpi Nyman keskustelee Radio Dein ohjemista tutun Elina Karosen kanssa rukoukseen liittyvistä näkökulmista. On hyvä ja tärkeää rukoilla oman kotiseutunsa puolesta ja pyytää Jumalaa siunaamaan sitä hyväksi katsomallaan tavalla. Osana tätä siunaamista on hyvän puhuminen omasta kotiseudusta, sen ihmisistä ja alueen kaikista seurakunnista. Näin luodaan kunnioittamisen ja avoimuuden kulttuuria suhteessa toisiin ihmisiin ja Jumalaan. Tuon keskustelun pohjalta avataan hieman laajemmin mitä rukouksessa tapahtuu ja millaista se on.

Ohjelman toisessa osuudessa kuulemme ensimmäisen osan Suvin kertomaa kipeää matkaa vakavan sairauden ja helvetillisten kiputilojen kanssa. Suvin kanssa keskustelee KRS:n kouluttaja Virpi Nyman. Matka vakavan sairauden kanssa ei ollut helppoa. Ensin Jumala paransi Suvin samaa sairautta sairastaneen siskon Virpin. Tämä aiheutti omanlaista prosessia Suvissa. Kävi ilmi, että Suvi oli ollut nuorena hyvin kiinnostunut noituudesta ja lainannut kirjastosta tähän liittyvää kirjallisuutta. Myös spiritismiä oli harjoitettu. Suvin suvussa oli ollut noituutta, mutta uskoon tulon kautta suku oli sanoutunut irti okkultiikasta ja tuhonnut suvussa kulkeneet siihen liittyvät välineet.Suvin sisko Virpi tuli hänen luokseen rukoilemaan, kun he kokivat siihen kehotusta. He rukoilivat pitkään Suvin puolesta. Lopulta myös henkivalta oli manifestoitunut, mutta joutui sitten antamaan periksi, kun rukous, Jumalan ylistäminen ja Jeesuksen veren voima olivat sitä suurempia. Samalla tapahtui paraneminen ja vapautuminen. Nämä tallaiset asiat ovat länsimaiselle ihmiselle outoja, mutta silti monilla on kokemuksia jonkin ”ylimääräisen” läsnäolosta joissain tilanteissa. Toisinaan koetaan jotain outoa kodeissa tai toimitiloissa, mutta kun tila siunataan ja sanoudutaan irti Jumalan tahdon vastaisista asioista, niin tila ja tilanne rauhoittuvat.

Ohjelman kolmannessa osuudessa otetaan esiin, että ihmisillä on elämässään kahdenlaisia sairauksia: Fyysisiä ja mielenalueen sairauksia. Lopulta on kysymys vain sairauksista, joita meidän tulee hoitaa lääketieteen keinoin ja samalla rukoilla. Jumala voi ja haluaa käyttää molempia antamiaan asioita lievittääkseen tai parantaakseen sairauksia. Suvi kertoo siitä, miten hän koetun paranemisen jälkeen kävi lääkäreillä. Kohtaamiset lääkäreiden kanssa olivat hyviä. Erityisesti erikoislääkärin lämpö ja empatia tuntuivat hyvältä. Suvi teki viisaasti, kun hän laski vähitellen alas lääkityksensä. Koko Suvin tarina on mielenkiintoinen ja herättää monenlaisia ajatuksia.Uskon askeleita ohjelmat sisältävät näkökulmia Raamatusta ja rukousta esiinnousseiden aiheiden äärellä. Niissä on mukana myös pieni kertaus edellisestä jaksosta ja näkökulmia arkiseen elämään. Ohjelman lopussa annetaan virkkeitä ja ajatuksia, joita voi soveltaa omaan elämäänsä. Ohjelman käsikirjoittaa, toimittaa ja koostaa Kansan Raamattuseuran reissupastori Mikko Matikainen. KRS koulutustiimin tekemiä haastatteluja työstää ohjelmaa varten Jussi Pyysalo. Uskon askeleita ohjelman tuottavat yhteistyössä Kristityt yhdessä ry ja Kansan Raamattuseura.

Further episodes of KRS:

Further podcasts by Kansan Raamattuseura

Website of Kansan Raamattuseura