UA 170521 Ennustamisinnosta uskoon, rippikoulut ja Herran siunaus (Luttinen-Kivistä ja Kuparinen) - a podcast by Kansan Raamattuseura

from 2021-05-19T07:10:44

:: ::

Tässä noin tunnin pituisessa uskon askeleita ohjelman jaksossa saat kuulla sekä Susanna Luttinen-Kivistön että Eeva Kuparisen tarinaa. He kertovat taustoistaan, uskon avautumisesta sekä työstään Kansan Raamattuseurassa. Susanna johtaa kasvatuksen tiimiä ja Eeva tekee työtä keskustoimistolla. Molemmilla on palo seurata Jeesusta, siunata ihmisiä ja olla siunaus toisille tässä ajassa. Puhumme rippikouluista ja Herran siunauksen voimasta.
Kolmeen osaan koostetun ohjelman ensimmäisessä osuudessa Susanna Luttinen-Kivistö kertoo Mikon haastattelussa kiinnostuksestaan ennustamiseen ja siihen liittyviin asioihin, kun hän oli 11 tai 12- vuotias. Jumalan kutsu tuli ennustusinnon keskelle ja vähitellen sen tilalle. Susanna yritti saada mielestään diiliä Jumalan kanssa, muttei onnistunut. Sen sijaan Jumala antoi unen. Tämä lopetti kaupankäynnin ja sai Susannan antamaan elämänsä Jeesukselle.Ohjelman toisessa osuudessa Susanna Luttinen-Kivistö ja Mikko Matikainen keskustelevat rippikouluista, isoskoulutuksista, Vivamon ripareista ja niihin valmistautumisesta. Vivamoon tullaan eri puolilta Suomea ja näin on mahdollista saada pohtia elämän tärkeitä asioita omana itsenään. Korona aiheutti vaikeuksia viime kesän leireille. Niistä kuitenkin selvittiin, kun oli tehty mahdollisimman hyvät suunnitelmat. Koronaturvallisuus on huomioitu niin hyvin kuin voidaan myös tänä kesänä. Mikko ja Susanne kutsuvat sinua rukousrintamaan rippikoulujen ja eri tunnustuskuntien vastaavien leirien puolesta.
Ohjelman kolmannessa osuudessa Eeva Kuparinen kertoo omasta matkastaan Kuhmosta, Kainuusta etelämmäs. Tuolla matkalla löytyi usko 17- vuotiaana. Kun näytti siltä, ettei elämä aukea, eikä ole tulevaisuutta ja toivoa, niin tuossa epätoivossa Jumala otti Eevasta sellaisen hyvin hoitavan ja lujan syliotteen. Tuon kokemuksen jälkeen ovia alkoi aueta ja Eeva pääsi opiskelemaan kauppaopistoon noin 100 kilometrin päähän kodista. Opiskelijalähetyksestä löytyi paikka, jossa kasvaa ja kantaa vastuuta. Kauppaopiston jälkeen Eeva perehtyi seurakuntahallintoon ja tuli johdatetuksi Kansan Raamattuseuran palvelukseen.Ohjelman aikana oli puhetta nuorten puolesta rukouksen tärkeydestä erityisesti tämän rankan korona ajan keskellä, kun kaikki elämä on ollut etänä. On tärkeää rukoilla, että rippileirit ja vastaavat pystyttäisiin pitämään ja nuoret saisivat vastauksia elämänsä tärkeisiin kysymyksiin löytämällä yhteyden elävään Jumalaan ja itseensä. Eeva avasi vahvalla tavalla Herran siunauksen merkitystä ja käyttökelpoisuutta tavallisen elämän keskellä. Mikko kiitti tukipalvelujen upeita ihmisiä tärkeästä ja usein muille näkymättömästä työstä. Ilman sitä koko työ ei onnistuisi.Uskon askeleita ohjelmissa rukoillaan esiin nousevien asioiden puolesta ja annetaan rohkaisua kristityn arkeen. Ohjelman lopuksi annetaan virkkeitä ja ajatuksia, joita voi soveltaa omaan elämäänsä. Ne löytyvät myös uskon askeleita Facebook-seinältä. Toimittajana on Kansan Raamattuseuran reissupastori Mikko Matikainen. KRS koulutustiimin tekemiä haastatteluja työstää ohjelmaa varten Jussi Pyysalo. Uskon askeleita ohjelman tuottavat yhteistyössä Kristityt yhdessä ry ja Kansan Raamattuseura.

Further episodes of KRS:

Further podcasts by Kansan Raamattuseura

Website of Kansan Raamattuseura